جستجو در وبلاگ
نوشته‌های مرتبط

مقایسه صفحه نمایش های مات و براق

نوشته شده در تاریخ4 ماه پیش
دوست داشتن0

مقایسه صفحه نمایش های مات و براق ؟؟؟
• انعکاس و تابش
• رنگ و کنتراست
• خستگی چشم
• وضوح و تمیزی تصویر
• جای اثر انگشت و اثر لکه
• محیط استفاده
• هزینه و در دسترس بودن
• اولویت کاربر و برنامه ها


• انعکاس و تابش :
انعکاس و تابش خیره کننده روی صفحه می تواند بر دید و راحتی تأثیر بگذارد، به خصوص در محیط های با نور روشن.
صفحه نمایش مات: صفحه نمایش های مات دارای پوشش ضد تابش نور هستند که بازتاب و تابش نور را کاهش می دهد. این امر آنها را برای استفاده در محیط های روشن یا زیر نور مستقیم، مانند فضای باز یا اتاق هایی با پنجره های زیاد، مناسب می کند.
صفحه نمایش براق: صفحه نمایش های براق بازتاب بیشتری دارند که منجر به افزایش تابش خیره کننده به خصوص در شرایط نوری روشن می شود. این می تواند دیدن واضح صفحه نمایش را در محیط های روشن سخت تر کند.



• رنگ و کنتراست
نحوه نمایش رنگ ها و کنتراست می تواند بر تجربه بصری تأثیر بگذارد، به ویژه برای فعالیت هایی که به دقت رنگ بالایی نیاز دارند.
صفحه‌نمایش مات: رنگ‌های روی صفحه‌نمایش‌های مات در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های براق عموماً کم رنگ تر و سردتر هستند. پوشش ضد تابش نور می تواند نور را کمی پخش کند و شدت رنگ ها و کنتراست را کاهش دهد.

صفحه‌نمایش براق: صفحه‌نمایش‌های براق رنگ‌های غنی‌تر و کنتراست بالاتری ارائه می‌دهند و نمایشی زنده‌تر و پر جنب و جوش‌تر ارائه می‌دهند. این آنها را برای فعالیت هایی خاص ایده آل می کند که از دقت رنگ بیشتر بهره می برند، برای ویرایش عکس و ویدیو.

• خستگی چشم
استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش می تواند منجر به خستگی چشم شود و نوع صفحه نمایش می تواند بر میزان فشار تجربه شده تأثیر بگذارد.
صفحه نمایش مات: به دلیل کاهش درخشش و انعکاس، صفحه نمایش مات می تواند در طول استفاده طولانی میتواند چشم ها را کم تر اذیت کند. این باعث می شود برای کاربرانی که ساعت های طولانی را جلوی صفحه می گذرانند، انتخاب بهتری باشند.
صفحه نمایش براق: افزایش تابش نور در صفحه نمایش های براق می تواند منجر به خستگی بیشتر چشم شود، به خصوص در محیط های روشن. با این حال، در شرایط نوری کنترل شده، تفاوت فشار چشم ممکن است ناچیز باشد.

• وضوح و تمیزی تصویر
وضوح و تمیزی نمایشگر بر نحوه نمایش واضح و دقیق تصاویر و خوانش متن روی صفحه تأثیر می گذارد.
صفحه نمایش مات: پوشش ضد تابش صفحه نمایش مات می تواند نور را کمی پخش کند که ممکن است وضوح و تمیزی نمایشگر را کاهش دهد. ممکن است متن و جزئیات دقیق به اندازه یک صفحه نمایش براق ظاهر نشوند.
صفحه‌نمایش براق: صفحه‌نمایش‌های براق معمولاً تصاویر واضح‌ و تمیزی بیشتری را ارائه می‌دهند، زیرا هیچ پوشش ضد تابش نور برای انتشار وجود ندارد. این منجر به متن واضح تر و جزئیات دقیق تر می شود و وضوح کلی را افزایش می دهد.

• جای اثر انگشت و اثر لکه در صفحه
حساسیت صفحه نمایش به اثر انگشت و لکه، بر نگهداری و ظاهر آن تأثیر می گذارد. در ادامه حساسیت هر کدام را بیان می کنیم.
صفحه نمایش مات: نمایشگرهای مات کمتر در معرض نمایش اثر انگشت و لکه هستند. پوشش ضد تابش به پوشاندن این علائم کمک می کند و صفحه نمایش را برای مدت طولانی تمیزتر نگه می دارد.
صفحه نمایش براق: صفحه های براق به راحتی اثر انگشت، لک و گرد و غبار را نشان می دهند. این می تواند به ویژه در صفحه نمایش های لمسی آزاردهنده باشد، جایی که تمیز کردن مکرر برای حفظ وضوح ضروری است.

• بهترین محیط برای استفاده
محیطی که صفحه نمایش در آن استفاده می شود می تواند تأثیر بگذارد که کدام نوع صفحه نمایش مناسب تر است.
صفحه‌نمایش مات: ایده‌آل برای استفاده در محیط‌های پرنور، مانند دفاتر با نور بالا، نزدیک پنجره‌ها یا تنظیمات در فضای باز. خواص ضد تابش نور به حفظ دید در چنین شرایطی کمک می کند.
صفحه نمایش براق: بهترین استفاده در محیط هایی با نور کنترل شده که در آن انعکاس و تابش خیره کننده می تواند به حداقل برسد. آنها در اتاق‌هایی با نور کم یا تنظیماتی که کنترل منابع نور را در اختیار دارید، عملکرد خوبی دارند.

• کدام یک هزینه کمتری دارد و در بیشتر در دسترس است ؟
هزینه و در دسترس بودن صفحه نمایش می تواند بر تصمیم خریدار بر اساس بودجه و دسترسی تأثیر بگذارد. زیرا برخی از نمایشگر در برخی از مناطق به سختی یافت می شود.
صفحه‌نمایش مات: صفحه‌نمایش‌های مات معمولاً در لپ‌تاپ‌های تجاری، مانیتورها و دستگاه‌هایی که برای استفاده حرفه‌ای در نظر گرفته شده‌اند، یافت می‌شوند. آنها گاهی اوقات به دلیل پوشش ضد تابش می توانند کمی گران تر باشند.
صفحه‌نمایش براق: صفحه‌نمایش‌های براق به‌ویژه در لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند مصرفی بسیار گسترده دارند. به دلیل عدم وجود پوشش ضد تابش، عموماً در دسترس‌تر و گاهی ارزان‌تر هستند.
همچنین شما میتوانید صفحه نمایش لپ تاپ خود را از سایت ما در صفحه خرید ال ای دی خریداری نمایید.
همچنین متوانید به قسمت تماس با ما برای مشاوره بیشتر مراجعه کنید.

• اولویت کاربر و برنامه ها
برخی از ترجیحات فردی و استفاده از برنامه های خاص می توانند تعیین کند که کدام نوع صفحه نمایش مناسب تر و با صرفه تر است.
صفحه‌نمایش مات: برای کاربرانی که کاهش تابش خیره‌کننده، فشار کمتر چشم و صفحه‌نمایش تمیزتر را در اولویت قرار می‌دهند ترجیح داده می‌شود. مناسب برای استفاده عمومی، کارهای اداری و محیط هایی که شرایط نور قابل کنترل نیست.
صفحه نمایش براق: توسط کاربرانی انتخاب می شود که به رنگ های زنده، کنتراست بالا و وضوح اهمیت می دهند. ایده آل برای مصرف چند رسانه ای، بازی و کارهای خلاقانه که دقت رنگ مهم است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم