در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی

قطعات لپ تاپ سونی

تاریخچه شرکت سونی:

شرکت سونی کارش را در بازار توکیو و به عنوان شرکت مهندسی مخابرات شروع کرد. Masaru Ibuka و Akio Morita 2 موسس شرکت سونی هستند در ابتدا این شرکت فقط 20 کارمند داشت و با بوجه 190 هزار ین شروع به کار کرد. شرکت سونی کار خود را ابتدا با توسعه محصولات نوآوارنه شروع کرد و در سال 1950 اولین ضبط صوت مغناطیسی را در ژاپن عرضه کرد و در سال 1955  اولین رادیو ترانزیستوری اش را در ژاپن عرضه کرد. این شرکت در سال 1958 نام خودش را به Sony Corpration تغییر داد. سونی همچنان در عرصه نوآوری تلاش کرد و در سال 1965 اولین ضبط کننده های ویدوئی حلقه باز را برای مصرف کنندگان جهان عرضه کرد و چند سال بعد تلویزیون رنگی Trinitorn را در سال 1968 وارد بازار کرد. این شرکت به سطح جهانی گسترش یافت و در سال 1960 شعبه آمریکا خود را تاسیس کرد و اولین شرکت ژاپنی بود که در سال 1970 در سازمان بورس نیویورک عرضه میشد.

در سمت راست آقای Masaru Ibuka و در قسمت چپ Morita Akio از مؤسسین کمپانی Sony

در طول دهه های 1970 و 1980 سونی گام های بزرگی در عرصه لوازم الکترنیکی مصرفی بداشته است، پخش کننده موسیقی WalkMan را در سال 1979 و اولین پخش کننده سی دی جهان را در سال 1982 عرضه کرد. این شرکت نیز در زمینه های دیگر نیز متنوع شد و CBS Records (Sony music Entertainment) را در سال 1988 خریداری کرد و شرکت Columbia Pictures (Sony Pictures Entertainment) را در سال 1989 خریداری کرد.

در طول سال های این کمپانی به نوآوری و طیف گسترده ایی از صنایع مانند الکترنیک، بازی و امرو مالی و بیمه ادامه داده است در حالی که برخی اوقات با چالش هایی مواجه میشود، این کمپانی همچنان یکی از پیشتازان فناوری و سرگرمی در سطح جهان است. امروزه شرکت سونی یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای الکترونیک در جهان است که محصولاتی مانندتلویزیون، دوربین عکاسی و فیلمبرداری، گوشی های هوشمند و کنسول های بازی را به کاربرانش ارائه میدهد. سبد تجاری این شرکت شامل موسیقی، فیلم، خدمات مالی و ... را شامل میشود.

ساختمان مرکزی Sony Playstation

یکی از محصولات پرطرفدار Sony تلویزون های این شرکت است، یکی از مدل های پر طرفدار این شرکت Bravia 55 inch 4K Ultra HD است این تلویزون رزلوشن (2160x3840) را دارد که و از HDR ساپورت میکند. این مدل اسمارت است که به این معنی است به اینترنت میتواند وصل بشود و خدماتی مثل جستوجوگر صوتی گوگل، نت فلیکس، کروم کست و حتی سرویس استریم آمازون را استفاده نماید. اسپیکرهای این مدل 20 واتی است که از Dolby پشتیبانی میکند (تکنلوژیی برای 3بعدی کردن صدا). پورت این تلویزیون شامل 2 پورت برای تصویر(HDMI) است و پورت اتصال اینترنت را دارد و حتی میتواند به صورت بی سیم از طریق Wi-Fi به اینترنت وصل شود. برای راحتی بیشتر کاربران اپل این تلویزیون به قابلیت مثل Apple HomeKit, Apple AirPlay و حتی Alexa مجهز شده است.

تلویزیون Sony مدل Bravia 55

هدفون های این شرکت نیز طرفدارن خود را دارد یکی از این مدل ها WH-1000XM4 است که قابلیت خنثی کردن صدا های اطرافش دارد و از لحاظ عمر باطری یکی از بهترین مدل ها در جدول بیشترین طول عمر باطری است، این هدفون قابلیت Dolby را دارد تا بتواند صدایی واقع گرانه را به کاربرانش بدهد.

  

هدفون Sony مدل WH1000xm4

یکی دیگر از محصولات پرفروش این کمپانی دوربین های این شرکت است، پر فروش ترین دوربین این شرکت مدل A7 IV است. این دوربین بدون آینه فول فریم با قابلیت بالا است که کیفیت تصویر عالیی به کاربرانش میدهد. شرکت سونی بدنه این دوربین را طوری طراحی کرده است که در آب و هوای بد در امان باشد. این دوربین یک انتخاب عالی برای عکاسان و فیلمبردارانی است که به دنبال یک دوربین همه کاره و عالی هستند.

دوربین A7 IV شرکت Sony

و در انتها به پرفروش ترین و مشهورترین محصول این شرکت میرسیم، محصولی که بیشتر کاربران سونی استفاده میکنند کنسول های Play Station است. این کنسول ها کار خود را از سال 1994 شروع کردند ابتدا از ژاپن شروع شد و بعدا به پدیده ایی در سراسر جهان تبدیل شد. اولین سری از این کنسول به دست آقای Ken Kutaragi معروف به پدر پلی استیشن ساخته شد. کوتاراگی چشم اندازی داشت که گرافیک 3 بعدی و فناوری CD-ROM با کیفیت را به بازار بازی های کنسولی بیاورد و نتیجه آن شد کنسول Play Station 1. در ابتدا این کمپانی با همکاری نینتندو میخواستند یک بسته الحاقی CD-ROM را به سوپر نینتندو اضاف کنند. اما این معامله از بین رفت و سونی این محصول را به صورت جداگانه در سال 1994 در ژاپن و در سال 1995 در آمریکای شمالی و اروپا عرضه کرد و فروشی بیش از 100 میلیون دستگاه در سراسر جهان داشت.

کنسول Play Station 1

ادامه مطلبShow less

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم