در صورتی که سوال یا راهنمایی در رابطه با محصول و خدمات پس از فروش آن دارید، با ما در تماس باشید:
درخواست پشتیبانی

قطعات لپ تاپ توشیبا

تاریخچه شرکت توشیبا:

در سال 1875 دو شرکت مشهور با یکدیگر شروع به همکاری کردند، یکی از این شرکت‌ها شرکت مهندسی تاناکا بود مالک این شرکت مخترع مشهور، معروف به نابغه مکانیک آقای Hisashige Tanaka  و شرکت دیگر هاکونتسوشا کمپانی بود مالک آن پدر برق ژاپن آقای Ichisuke Fujioka بود. در سال 1939 این دو شرکت با هم ترکیب شدند و شرکت توکیو شیباورا الکترونیک را تشکیل دادند، سپس در سال 1978 به اسم Toshiba تغییر نام دادند.

در ابتدا شرکت توشیبا مسئولیت‌های متنوعی را بر عهده داشت، از جمله:

توسعه رادار

تلویزیون‌های ترانزیستوری

CRTهای رنگی

سیستم‌های MRI

ماکروویو

رایانه‌های شخصی

و برخی امکانات دیگر

توشیبا در طول تاریخ خود نقش مهمی در نوسازی و رشد اقتصادی ژاپن ایفا کرده است. در دهه 1960، زمانی که ژاپن شاهد شهرنشینی سریع بود، توشیبا با نوآوری‌های فناورانه خود به توسعه زیرساخت‌های کشور کمک کرد.امروزه، توشیبا همچنان بخشی حیاتی از بافت اجتماعی-اقتصادی هند است و در تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری می‌کند تا زیرساخت‌های ضروری را برای آینده این کشور فراهم آورد.

پدر برق ژاپن Fujioka یکی از دو مالک کمپانی Toshiba          

نابغه مکانیک آقای Tanaka مالک دیگر شرکت Toshiba 

در ابتدای تاریخچه خود، شرکت توشیبا با گسترش سریع مشهور شده است. این گسترش به واسطه ترکیبی از رشد ارگانیک و خرید بقیه شرکتها در دهه‌های 1940 و 1950 صورت گرفت.در این دوران، توشیبا گروه‌های متنوعی را ایجاد کرد، از جمله Toshiba Music    Industries/Toshiba EMI  در سال 1960، Toshiba International Corporation  در دهه 1970، و Toshiba Carrier Corporation در سال 1999. علاوه بر این، توشیبا در سال 1961 اولین تهویه مطبوع بدون داکت مینی اسپلیت را در جهان معرفی کرد. این نوآوری‌ها نشان‌دهنده پیشگامی توشیبا در صنعت الکترونیک و تجهیزات خانگی در آن دوران است.

یکی از شعبه های Toshiba در استرالیا

حوزه‌های تمرکز فعلی شرکت توشیبا شامل انرژی، زیرساخت‌ها و دستگاه‌ها است، با تأکید زیادی بر استفاده از داده‌ها برای دستیابی به بی‌طرفی کربن و اقتصاد دایره‌ای. این شرکت همچنین با هدف ایجاد محصولات و خدمات در زمینه‌هایی مانند رمزنگاری کوانتومی و رایانه‌های کوانتومی، پیشرفت‌هایی در فناوری کوانتومی دارد.

توشیبا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی، لوازم الکترونیکی مصرفی، لوازم خانگی و تجهیزات پزشکی است. برخی از محصولات مصرفی معروف Toshiba عبارتند از تلویزیون، پخش کننده بلوری، لپ تاپ، تهویه های مطبوع، یخچال، ماشین لباسشویی، مایکروویو و پلوپز است.  Toshiba مسئول بسیاری از اولین‌ پیشرفت های ژاپن است، مانند اولین تهویه مطبوع بدون کانال در مینی اسپلیت است که در سال 1961 فروخته شد. در بریتانیا، محصولات توشیبا که بر اساس تعداد مصرف کنندگان از سال 2014 تا 2020 رتبه بندی شده اند، انواع دستگاه های مختلف را شامل می شوند، اما محصول خاص پرفروشی ذکر نشده است. توشیبا در حال حاضر بر روی لوازم خانگی، تلویزیون ها، محصولات حافظه و SSD ها از طریق شرکت های مختلف تابعه و محصولات دارای مجوز تمرکز دارد.

لوازم خانگی Toshiba 

حافظه های HDD شرکت Toshiba 

حافظه های SSD  کمپانی Toshiba

ادامه مطلبShow less

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم